Online Webes Licitrendszer (OWL2)

-

2013. április 30-án üzembe helyezésre került az OWL új verziója, az OWL2, a gyógyszerek árcsökkentésének, illetve egyéb változásbejelentéseinek és társadalombiztosítás támogatási kérelmek elektronikus úton történő beadását szolgáló rendszer.

Az OWL2-ben bevezetett legfontosabb változás az, hogy a felhasználók azonosítása nem elektronikus aláírás tanúsítvány segítségével, hanem az Ügyfélkapun keresztül történik.  

Tájékoztató a NEAK webes licitrendszeréről

Az OWL2-t a gyógyszergyártók és –forgalmazók képviselői jogosultak használni. Az OWL2-be csak személyesen lehet regisztrálni a NEAK Ártámogatási Főosztályán előzetesen egyeztetett időpontban. A regisztráció során a NEAK a felhasználóhoz hozzárendeli a cég portfolióját, ami az adott cég által képviselt valamennyi terméket tartalmazza, azaz a bejelentés, elektronikus benyújtása során e termékkör tekintetében lehet eljárni. Cégenként egy portfolió hozzárendelésére van lehetőség korlátlan számú felhasználó részére, minden felhasználó azonosítása külön történik, e felhasználókat a cég személy szerint hatalmazza meg a portfolió kezelésére. Nincs arra lehetőség, hogy a cég képviselője az ügyfél portfoliójának csak egy meghatározott részére vonatkozóan járhasson el.

A regisztrációhoz az alábbiak szükségesek:

• a Gyártó/Forgalmazó/képviselője Ügyfélkapus e-mail címének regisztrálása (Ügyfélkapus hozzáférésről a regisztráció előtt az Ügyfélnek kell gondoskodnia - további információk: https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/)

• 30 napnál nem régebbi cégkivonat,

• a cégjegyzésre jogosult képviselő aláírási címpéldánya,

• amennyiben nem a cégjegyzésre jogosult képviselő jár el, úgy az eljáró személy részére adott írásbeli meghatalmazás,

• amennyiben a forgalombahozatali engedély jogosultja nem a saját portfoliójához kívánja hozzárendelni a készítményt, úgy az eljáró személy/szerv részére adott írásbeli meghatalmazás.

Az OWL használatának feltételei, illetve a felhasználói kézikönyv regisztráció nélkül, az OWL2 nyitó oldalán megtekinthető: https://owl2.neak.gov.hu/owl/app/index.jsp a Súgó ikonra kattintva 

 

Information on the Online Bidding System of the National Institute of Health Insurance Fund Management

The Online Bidding System of the National Institute of Health Insurance Fund Management (called OWL2) provides easy, quick and safe communication option for the Marketing Authorisation Holders (MAH) of medicinal products. OWL2 system enables its users to submit changes of prices, other notifications and applications for reimbursement online.

The MAHs are entitled to get access to OWL2 directly or through authorised representatives. If a MAH decides to authorise a company or certain person(s) to act on its behalf then an authorisation is required.

For further information about the registration and use of OWL2 Mr Gergely Németh could be contacted (nemeth.ger@neak.gov.hu; 00 36 1 350 2001 extension number 2290).

The user of OWL2 must

• have a Client Gateway (www.magyarorszag.hu) access,

• get a login and username in person from the NEAK,

• fill in a form that he/she accepts the terms of use of the software

For getting a login name and password the submission of the following documents are required:

• copy of the marketing authorizations of the concerned products,

• copy of the certificate of incorporation not older than thirty days,

• copy of the specimen signature of the person entitled to sign for the company,

• in case if else than the person entitled to sign for the company is acting then a written authorization letter for the acting person is required.

The number of users per company is not limited although there is no possibility of sharing the portfolio (all the products of the given company) of the company among the users.