Online Webes Licitrendszer (OWL2)

-

2013. április 30-án üzembe helyezésre került az OWL új verziója, az OWL2, a gyógyszerek árcsökkentésének, illetve egyéb változásbejelentéseinek és társadalombiztosítás támogatási kérelmek elektronikus úton történő beadását szolgáló rendszer.

Az OWL2-ben bevezetett legfontosabb változás az, hogy a felhasználók azonosítása nem elektronikus aláírás tanúsítvány segítségével, hanem az Ügyfélkapun keresztül történik.  

Tájékoztató az OEP webes licitrendszeréről

Az OWL2-t a gyógyszergyártók és –forgalmazók képviselői jogosultak használni. Az OWL2-be csak személyesen lehet regisztrálni az OEP Ártámogatási Főosztályán előzetesen egyeztetett időpontban. A regisztráció során az OEP a felhasználóhoz hozzárendeli a cég portfolióját, ami az adott cég által képviselt valamennyi terméket tartalmazza, azaz a bejelentés, elektronikus benyújtása során e termékkör tekintetében lehet eljárni. Cégenként egy portfolió hozzárendelésére van lehetőség korlátlan számú felhasználó részére, minden felhasználó azonosítása külön történik, e felhasználókat a cég személy szerint hatalmazza meg a portfolió kezelésére. Nincs arra lehetőség, hogy a cég képviselője az ügyfél portfoliójának csak egy meghatározott részére vonatkozóan járhasson el.

A regisztrációhoz az alábbiak szükségesek:

• a Gyártó/Forgalmazó/képviselője Ügyfélkapus e-mail címének regisztrálása (Ügyfélkapus hozzáférésről a regisztráció előtt az Ügyfélnek kell gondoskodnia - további információk: https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/)

• 30 napnál nem régebbi cégkivonat,

• a cégjegyzésre jogosult képviselő aláírási címpéldánya,

• amennyiben nem a cégjegyzésre jogosult képviselő jár el, úgy az eljáró személy részére adott írásbeli meghatalmazás,

• amennyiben a forgalombahozatali engedély jogosultja nem a saját portfoliójához kívánja hozzárendelni a készítményt, úgy az eljáró személy/szerv részére adott írásbeli meghatalmazás.

Az OWL használatának feltételei, illetve a felhasználói kézikönyv regisztráció nélkül, az OWL2 nyitó oldalán megtekinthető: https://owl2.oep.hu/owl/app/index.jsp a Súgó ikonra kattintva 

 

Information on the Online Bidding System of the National Health Insurance Fund Administration

One of the most important aims of the Department of Reimbursement of the National Health Insurance Fund Administration of Hungary (OEP) is to develop an online web service (called OWL) which provides easy, quick and safe communication between us and our partners in respect of the reimbursed products. OWL system enables our users to submit changes of prices or other notifications online at present.

The Marketing Authorisations Holders are permitted to get access to OWL directly or through authorised representatives. If you decide to authorise a company or certain person(s) to act on your behalf so please give him/her authorisation for each of your products. If you decide to use OWL yourself so please contact Mr Gergely Nemeth (nemeth.ger@oep.hu; 00 36 1 350 2001 extension number 2290).

The users of OWL have to

• have a certified electronic signature (according to the Governmental Decree 194/2005. (IX. 22.) which guarantees the safety of the use of the application

• register the certified electronic signature at the OEP

• get a login and username in person from the OEP

• fill in a form that he/she accepts the terms of use of the software which will be published on the homepage of OEP in advance and later on in the OWL

For getting a login name and password:

• the Marketing Authorizations of your medicines,

• certificate of incorporation not older than thirty days,

• signature registration card of the person entitled to sign for the company,

• if else than the person entitled to sign for the company is acting in the case a written authorization letter for the acting person are required.

The number of users per company is not limited although there is no possibility of sharing the portfolio (all the products of the given company) of the company among the users.

Thank you for your cooperation!