Címer

eJelentés

Az e-Jelentés rendszerben való részvétel egyik feltétele a regisztráció, amely a https://jogviszony.neak.gov.hu/ejelentesreg címen érhető el, vagy keresse meg ezzel kapcsolatosan a területileg illetékes Koordinációs Főosztályt (EKFO) vagy a Contact Centert. 

A regisztrációhoz és a rendszer használatához a jogviszony ellenőrzéshez is használt (OJOTE) rendszer felhasználóneve és jelszava szükséges. Ha még nem rendelkezik OJOTE hozzáféréssel, akkor keresse fel az illetékes EKFO-t, mert az eJelentés regisztrációjának feltétele az OJOTE rendszerben történő regisztrálás.

A regisztrálás során mindenképpen Ön által a munkahelyről is elérhető e-mail címet adjon meg, ugyanis erre a címre érkezik a regisztrációs e-mail. Javasoljuk, hogy erre a célra ne használjon citromail-es illetve freemail-es címeket, mert az ezek az email klienseket használók rajtunk kívül álló okokból rendszerint nem kapják meg a rendszer üzeneteit.

Az e-Jelentés webes felületén bármikor van lehetőség az e-mail címe lecserélésére, amennyiben ez az igény felmerül.

A rendszer használata a https://ejelentes.neak.gov.hu/ejelentes címen keresztül történik.

Forduljon a számítógépe rendszergazdájához és telepítsen fel egy PDF olvasót (pl.
Adobe Reader, Foxit Reader, stb.) és ellenőrizze, hogy a böngészőjében nincsenek-e
letiltva a felugró ablakok vagy a letöltés.

Ha a felhasználó háromszor sikertelenül kísérli meg a belépést (pl. elgépelés), akkor a
rendszer kitiltja egy órára. A bejelentkezést tehát egy óra elteltével kell újra
megpróbálni. 

A belépéshez az OJOTE felhasználónév-jelszó páros szükséges. Ha elfelejtette a
jelszavát, akkor forduljon ezzel kapcsolatban az illetékes Területi Hivatal
munkatársához, aki az OJOTE / eJelentés rendszert adminisztrálja vagy hívja fel
Contact Centert.
Ha még nem rendelkezik OJOTE hozzáféréssel, akkor keresse fel az illetékes Területi
Hivatalt, mert az eJelentés regisztrációjának feltétele az OJOTE rendszerben történő
regisztrálás. 

A havi jelentéseket a tárgyhót követő hónap 1. napjától a tárgyhót követő hónap 5.
munkanapjáig lehet beküldeni, eddig az időpontig a már beküldött jelentéseket le is
lehet cserélni, vagyis korrekciós jelentést lehet beküldeni.

Ez esetben két dolog fordulhat elő: 

  1. Lehet, hogy nem helyes email címet adott meg a rendszerbeállításokban – ezt feltétlenül ellenőrizze és szükség esetén javítsa az email címet, majd kísérelje meg újra a feltöltést. 
  2. Valószínű, hogy az érvényesítő kódot tartalmazó levél a levélszemét / spam mappába került. Ez esetben állítsa be, hogy ez a fajta levél nem spam. Szükség esetén kérje a helyi rendszergazda segítségét. 

Amennyiben Ön kapott érvényesítő kódot, a jelentés beérkezett. Amennyiben jó fájlt
küldött be, valamivel később visszaigazolást fog róla kapni. Arról is tájékoztatást kap,
ha a feltöltött állomány hibás.

Beküldéskor a nyugta csak a fájl formai hibáiról ad tájékoztatást, amennyiben ilyen
hiba van, úgy a jelentést újra fel kell tölteni, a hibákat javítva. Ezután elindul a
feldolgozás. Ennek a végén ön kap egy visszaigazolást, mely hibalistát is tartalmaz. Ez
esetben nem kötelező javítani, de lehetőség van erre.

Kétféle hiba lehetséges: 

  1. Technikai hiba: az email értesítő szerint a jelentést feltöltést követően a rendszer elutasította. Ebben az esetben a fájl feltöltésekor keletkezett a hiba. Valószínűleg nem volt helyes a fájl neve, vagy nem volt jól kitöltve a fájl fejsora. A hiba javítása után a jelentést újra be kell küldeni. 
  2. Amennyiben az első hiba nem lép fel, a fájl feldolgozása azonnal megkezdődik. A feldolgozás befejezéséről tájékoztatást kap a rendszertől. Amennyiben azt a választ kapja, hogy a jelentése hibákat tartalmaz, az a jelentés tartalmában lévő hibára vonatkozik, tehát a hibaüzenet ellenére a jelentés feldolgozásra került. A rendszer csupán azt jelzi ezzel, hogy bizonyos rekordokban adminisztrációs hiba van (pl. nem létező TAJ számon volt jelentve egy kezelés / beavatkozás), melyről a letölthető hibalista ad tájékoztatást. Az online felületen a „csere” funkcióval tudja a javított jelentést újra feltölteni. 

Keresse meg ezzel kapcsolatosan az illetékes Területi Hivatalt vagy a Contact Centert.