Általános tudnivalók a bértámogatás igényléséről
Tájékoztatjuk az érintett, OEP által finanszírozott szolgáltatókat, hogy az egyes egészségügyi dolgozók és egészségügyben dolgozók illetmény- vagy bérnövelésének, valamint az ahhoz kapcsolódó támogatás igénybevételének részletes szabályairól szóló 256/2013. (VII. 5.) Korm. rendeletben foglaltak szerint a 2015. júliusban esedékes bértámogatási adatgyűjtés előzetes ütemezése a következő:
- Regisztrációhoz szükséges jelszavak kiküldése a jelenleg az OEP rendelkezésére álló e-mail címekre, amelyeket az előző adatgyűjtési időszakban a szolgáltatók megadtak: 2015. június 18-19.
- Regisztráció: 2015. június 22-25. A regisztrációt a programban 26-án 10 órától lezárjuk, ezt követően adatot módosítani nem lehet.
- Az adatfeltöltéshez szükséges jelszavak kiküldése a regisztráció során megadott elérhetőségekre: 2015. július 9-10.
- Az adatfeltöltési időszak várhatóan 2015. július 20 - augusztus 8. között lesz.
A Magyar Államkincstár (MÁK) által bérszámfejtett intézmények részére továbbra is a MÁK fogja biztosítani a bérszámfejtési adatokat a KIR rendszeren keresztül, a fenti határidőkhöz igazodva.
A nem MÁK által bérszámfejtett intézményeknek fel kell venniük a kapcsolatot a saját bérszámfejtési programjuk rendszergazdájával. Az intézményi és bérszámfejtési adatokat tartalmazó „gyi” és „gyb” állományok rekordképe nem változott az előző adatgyűjtés óta.
A regisztráció során a következő adatokat kell majd megadniuk:
- az intézmény négy karakteres OEP kódját
- az intézmény adószámát
- költségvetési intézményeknél az intézmény PIR azonosítóját
- az intézmény székhelyének címét
- az intézmény rendelkezik-e OEP szerződéssel mentés, betegszállítás, vérellátás, járóbeteg-, fekvőbeteg-szakellátás feladatra
- vállalkozói szerződéssel, vagy megbízási szerződéssel foglalkoztatott rezidens orvosok, pszichológusok, gyógyszerészek számát (ide nem értve a munkajogviszonyban álló rezidenseket)
- intézményvezető, munkaügyi vezető, felelős adatrögzítő, informatikus munkatárs nevét, telefonszámát és email címét
- intézmény törzsszámát, pénzforgalmi jelzőszámát, KSH statisztikai számjelét, pénzügyi körzetszámát, bankszámlát vezető intézet nevét, bankszámlaszámát
- fenntartó nevét, címét, adószámát.
- A legutolsó bértámogatás igénylése óta történt-e a bérszámfejtési rendszerben olyan változás, amely a jogviszonyok azonosítására szolgáló JOGVAZON mezők tartalmának változásával járt.
A továbbiakban a soron következő feladatokról e-mailben értesítjük az érintett szolgáltatókat. Kérjük, hogy amennyiben az intézménynél a korábbi értesítési e-mail címek mindegyike megváltozott (intézményvezető, munkaügyi vezető, informatikus) ezt a regisztrációs határidőt megelőzően jelezzék a berfejlesztes@oep.hu e-mail címen. Amennyiben egy értesítési cím legalább változatlan a korábbiak közül, a többi változást elegendő a regisztráció során a programban megadni!