A közfinanszírozott egészségügyi ellátórendszer működése, annak folyamatos hozzáférhetősége és magas minőségben nyújtott szolgáltatásai a lakosság életére alapvető ráhatással bírnak. A betegek és a gyógyulni vágyók jogos elvárása, hogy a rendelkezésre álló költségvetési keretekből az elérhető legjobb szintű ellátást vásárolja az állam.
Természetesen a betegek oldaláról az is alapvető elvárás, hogy lehetőség szerint a legjobb ellátó helyre kerüljenek betegségük gyógyítása céljából.
Az utóbbi években a nemzetközi gyakorlathoz hasonlóan megjelentek az olyan indikátorok, melyek egyszerű mutatókkal hasonlítják össze az egyes intézmények tevékenységét és ezzel irányt mutatnak a betegeknek. Természetesen ezek a mutatók sem tekinthetők tévedhetetlennek, azonban arra alkalmasak, hogy ugyanazon események bekövetkezésének gyakorisága alapján bemutassák a különbségeket az egyes intézmények között.
Az egészségügyi szolgáltatók által nyújtott teljesítmények mérésére és összehasonlítására alkalmas, a lakosság számára is hozzáférhető minőségi indikátorokként a következő területek lettek meghatározva: