FőoldalFelső menüLakosságnakElektronikus ügyintézés - E-Nyomtatványok

Elektronikus ügyintézés - E-Nyomtatványok

Tisztelt Foglalkoztató!

2017. december 1-jét követően a pénzbeli ellátási igények elektronikus benyújtásához történő regisztráció, a vonatkozó jogszabályváltozásra tekintettel VÁLTOZIK!
A fenti időpontot követően, a NEAK oldalán elérhető regisztrációs adatlapon az alábbi szolgáltatásokra lehet regisztrálni:
  • „EU Kártya” igénylés;
  • Alkalmazandó jogról információ;
  • Külföldön létrejött biztosítás bejelentése;
  • Egészségbiztosítási ellátásra jogosult személyek bejelentése (E-bejelentés);
  • Adatkérés - egészségügyi szolgáltatók;
  • Adatkérés – önkormányzati adóhatóságok;
  • Adatkérés - bírósági végrehajtók;
  • Adatkérés – bejelentők részére.

A pénzbeli ellátással kapcsolatos e-ügyekre történő új regisztrációról érdeklődni a MÁK Egészségbiztosítási Főosztályánál, vagy az alábbi elérhetőségen lehet: https://egbiztpenzbeli.tcs.allamkincstar.gov.hu/

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Az elektronikus ügyintézéshez Ügyfélkapus regisztráció szükséges, melyet bármely okmányirodában kezdeményezhet.  

A NEAK (OEP) elektronikus nyomtatványai

(REG) Az így megjelölt nyomtatványokat kizárólag NEAK-os meghatalmazotti, vagy képviseleti jogosultággal lehet benyújtani. (Regisztráció szükséges.)


A nyomtatványok elektronikus továbbításával kapcsolatban az alábbi teendői vannak:

  1. Töltse le az ANYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot a www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok/adonyomtatvany.html honlapról és telepítse azt.
  2. Töltse le erről az oldalról az ügyintézéshez szükséges nyomtatványt, és telepítse azt.
  3. Az ÁNYK program segítségével nyissa meg és töltse ki az adatlapot.
  4. Kitöltés után készítse elő a nyomtatványt elküldésre: kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpontra. Ekkor a program ellenőrzéseket is végez. Jegyezze fel a nyomtatvány helyét és nevét.
  5. Ha hibátlan a nyomtatvány, akkor kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/Elektronikus küldés ügyfélkapun keresztül menüpontra. Ez megnyitja a számítógép alapértelmezett internet böngészőjét, és betölti a www.magyarorszag.hu főoldalát. 
  6. Jelentkezzen be a személyes ügyfélkapujába, és töltse fel a dokumentumot a következő linken: https://www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok/feltoltes

A beküldés menetéről, a nyomtatványok telepítéséről és használatáról az Ügyfélkapu e-tananyagaban találhat bővebb leírást. 

Amennyiben az elektronikus nyomtatványok valamelyikét meghatalmazottként/képviselőként kívánja benyújtani és még nem rendelkezik a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő nyilvántartásában bejegyzett meghatalmazotti/képviseleti jogosultággal kérjük, az igény beküldése előtt, szíveskedjék meghatalmazotti/képviseleti jogosultságát nyilvántartásba vetetni. A nyilvántartásba vételhez az alábbi, megfelelően kitöltött és aláírással (pecséttel) hitelesített nyomtatványt (regisztrációs lap) kell eljuttatni a megyei, fővárosi kormányhivatal ügyfélszolgálatára.

Nyomtatványok:

Regisztrációs lap és Kitöltési útmutató a regisztrációs laphoz

 

Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő