Tartalom:
A NEAK elektronikus elérhetőségei
Ügyfélszolgálat
Az ügyfelek által használható elektronikus felületek
Elektronikus fizetés
Adatkezelés
Üzemzavar, üzemszünet
Jogszabályok

A NEAK elektronikus elérhetőségei
A NEAK ügyfelek számára nyitva álló biztonságos kapcsolattartási címe elsődlegesen az alábbi:
-  Hivatali kapu rövid neve: OEPKER
-  Hivatali kapu azonosítója: 126411358

A NEAK egyes szervezeti egységei által használt, illetve speciális ügytípusokhoz tartozó hivatali kapukról szóló tájékoztató erre a hivatkozásra kattintva érhető el.

Ügyfélszolgálat
A NEAK székházában és területi szervezeti egységeinél ügyfélszolgálat nem működik.
A kormányhivatalokról és ügyfélszolgálatainak elérhetőségéről erre hivatkozásra kattintva kaphat információt.

Az ügyfelek által használható elektronikus felületek

1. Személyre Szabott Ügyintézési Felület (SZÜF): (Hivatkozás: https://magyarorszag.hu/)
 A jogszabályban kijelölt szolgáltató által nyújtott olyan, az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás, amely az azonosított ügyfél számára egységesen elérhető lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatok, eljárási cselekmények és egyéb kötelezettségek teljesítésére, az ügyfél által igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételére.

2. Általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (e-Papír) (Hivatkozás: https://epapir.gov.hu/)
Az e-Papír általános célú, szabad szöveges felület, melyen keresztül az ügyfél elektronikus úton el tudja juttatni beadványait az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek részére.
A NEAK-hoz tartozó e-papír felületen indítható ügycsoportok:
- Általános beadvány
- Az ügyfél vagy az adatkérő személyes, illetve egészségügyi adatokra vonatkozó bejelentése jogosulatlan adatkezelés észlelése esetén
- Az ügyfél vagy az adatkérő személyes, illetve egészségügyi adatokra vonatkozó kérelme
- Bértámogatási kérelem
- Gyógyászati segédeszköz méltányossági kérelem
- Gyógyszer méltányossági kérelem

- Gyógyszer és tápszer támogatáskérelem

- Közérdekű adatkérés

- Technológiabefogadás

 



3. iFORM elektronikus űrlapkitöltő
 Az iFORM elektronikus űrlapkitöltő a kormányzati honlap Személyreszabott Ügyintézési Felületén (SZÜF) elérhető. A bejelentkezéshez a Kormány által biztosított elektronikus azonosítási megoldással (pl. Ügyfélkapu, eSzemélyi stb.) szükséges rendelkezni, amelyet a Központi Azonosítási Ügynök segítségével tudnak az ügyfelek használni.

Az egyes ügytípusok űrlapjai az alábbi linkeken érhetőek el:

101 JELŰ NYOMTATVÁNY: KIKÜLDETÉS, PÁRHUZAMOS TEVÉKENYSÉG, ALKALMAZANDÓ JOG A KÉTOLDALÚ SZOCIÁLIS BIZTONSÁGI EGYEZMÉNYEK ALAPJÁN HIVATKOZÁS
A1 NYOMTATVÁNY: KIKÜLDETÉS, ALKALMAZANDÓ JOG HIVATKOZÁS
A1 NYOMTATVÁNY: PÁRHUZAMOS TEVÉKENYSÉG, ALKALMAZANDÓ JOG HIVATKOZÁS
ADATKÉRÉS – ÖNKORMÁNYZATI ADÓHATÓSÁGOK ÉS A JÁRÁSI HIVATALOK SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI SZAKTERÜLETEI RÉSZÉRE HIVATKOZÁS
ADATKÉRÉS BEJELENTŐK, FOGLALKOZTATÓK RÉSZÉRE HIVATKOZÁS
ADATKÉRÉS BÍRÓSÁGI VÉGREHAJTÓK RÉSZÉRE HIVATKOZÁS
ADATKÉRÉS EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÓK RÉSZÉRE HIVATKOZÁS

BEJELENTŐ LAP TAJ SZÁMMAL RENDELKEZŐ SZEMÉLY RÉSZÉRE, AKI EGT TAGÁLLAMBAN VAGY EGYEZMÉNYES ÁLLAMBAN BIZTOSÍTOTT

HIVATKOZÁS

BEJELENTŐ LAP TAJ SZÁMMAL RENDELKEZŐ SZEMÉLY RÉSZÉRE, AKI SAJÁT BIZTOSÍTÁSI RENDSZERREL RENDELKEZŐ NEMZETKÖZI SZERV FOGLALKOZTATOTTJA

HIVATKOZÁS
EURÓPAI EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI KÁRTYA IGÉNYLÉSE HIVATKOZÁS
EURÓPAI EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI KÁRTYÁT HELYETTESÍTŐ IDEIGLENES IGAZOLÁS IGÉNYLÉSE HIVATKOZÁS
KÉRELEM PRO FAMILIA ORVOSI VÉNY FELÍRÁSÁNAK FELTÉTELEIRŐL SZÓLÓ SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE IRÁNT HIVATKOZÁS
KÉRELEM PRO FAMILIA ORVOSI VÉNY FELÍRÁSÁNAK FELTÉTELEIRŐL SZÓLÓ SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA IRÁNT HIVATKOZÁS
PÁLYÁZAT HÁZIORVOSI ÉS FOGORVOSI LETELEPEDÉSI TÁMOGATÁSHOZ 2025 HIVATKOZÁS
PÁLYÁZAT HÁZIORVOSI ÉS FOGORVOSI LETELEPEDÉSI TÁMOGATÁSHOZ 2025, HIÁNYPÓTLÁS HIVATKOZÁS
PÁLYÁZAT HÁZIORVOSI ÉS FOGORVOSI PRAXISJOG VÁSÁRLÁSI TÁMOGATÁSHOZ 2025 HIVATKOZÁS
PÁLYÁZAT HÁZIORVOSI ÉS FOGORVOSI PRAXISJOG VÁSÁRLÁSI TÁMOGATÁSHOZ 2025, HIÁNYPÓTLÁS HIVATKOZÁS
VÁLTOZÁS BEJELENTÉSE A PRO FAMILIA ORVOSI VÉNY FELÍRÁSÁNAK FELTÉTELEI TÁRGYÁBAN KÖTÖTT SZERZŐDÉSSEL ÖSSZEFÜGGÉSBEN HIVATKOZÁS
VÉNYIGÉNYLŐ LAP PRO FAMÍLIA JOGCÍMEN RENDELŐ ORVOS SZÁMÁRA HIVATKOZÁS
KERESETLEVÉL A NEMZETI EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAPKEZELŐ ELLEN INDÍTANDÓ TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI HATÁROZAT FELÜLVIZSGÁLATA IRÁNTI PERHEZ HIVATKOZÁS


4. Online benyújtó felület gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök egyedi méltányossági támogatásához
A  gyógyszerek és a gyógyászati segédeszközök, egészségügyi ellátások egyedi méltányosság kérelmei elektronikus úton a NEAK online benyújtó felületén keresztül is benyújthatóak, amely ezen a hivatkozáson érhető el.

Elektronikus fizetés

A Dáptv. 9. § (2) bekezdés a)–i) pontjában foglalt szervek az eljárásért fizetendő terhek elektronikus fizetését biztosíthatják

  1. a) az eFizetés keretszolgáltatással,
  2. b) a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről szóló rendelet szerinti elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (a továbbiakban: EFER) útján vagy
  3. c) bankkártyával vagy banki átutalással.


Felhívjuk a figyelmet, hogy a NEAK hatáskörébe tartozó eljárások során fizetendő igazgatási szolgáltatási díjat a NEAK Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-01301005 számú előirányzat-felhasználási keretszámlájára kell megfizetni.

Adatkezelés
A NEAK adatkezelésére vonatkozó jogszabályok jegyzéke és egyes ügytípusokra vonatkozó adatkezelési tájékoztatók  erre a hivatkozásra kattintva érhetőek el.

Üzemzavar, üzemszünet

A digitális szolgáltatás 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén a digitális szolgáltatást biztosító szervezet köteles biztosítani a felhasználók beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.

A digitális szolgáltatást biztosító szervezet köteles a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről szóló rendeletben meghatározottak szerint tájékoztatni a felhasználókat

  1. a) az olyan előre tervezett technikai tevékenységről, amely a digitális szolgáltatás szünetelését vagy korlátozott működőképességét eredményezi,
  2. b) az előre nem tervezett üzemszünetről vagy az elektronikus ügyintézés korlátozott működőképességét okozó eseményről.

Ha jogszabály eltérően nem rendelkezik, a törvény, illetve a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által meghatározott határidőbe nem számít bele az a nap, amely során legalább négy órán át fennálló, üzemszünetet vagy az elektronikus ügyintézés korlátozott működőképességét okozó technikai tevékenység vagy üzemzavar akadályozta a digitális szolgáltatást biztosító szervezet digitális szolgáltatást biztosító elektronikus információs rendszerének működését.

Az előzőben foglaltak értelemszerűen alkalmazandók akkor is, ha a felhasználót az eljárási cselekmény határidőben történő elvégzésében olyan tervezett technikai tevékenység vagy üzemzavar akadályozta, amely az általa igénybe vett digitális állampolgárság keretalkalmazás, nemzeti digitális irattárca, keretszolgáltatás, támogató szolgáltatás használatát érintette.

Jogszabályok:

- 2023. évi CIII. törvény - a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól;
- 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet - a digitális állampolgárság egyes szabályairól,;
- 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról;
- 2017. évi I. törvény a közigazgatási perrendtartásról;
- 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról;
- 1997. évi LXXXIII. törvény a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól.

Nyomtatványok:

- Regisztrációs lap