Általános tudnivalók a bértámogatás igényléséről

Tájékoztatjuk az érintett, OEP által finanszírozott szolgáltatókat, hogy az egyes egészségügyi dolgozók és egészségügyben dolgozók illetmény- vagy bérnövelésének, valamint az ahhoz kapcsolódó támogatás igénybevételének részletes szabályairól szóló 256/2013. (VII. 5.) Korm. rendeletben foglaltak szerint a 2015. júliusban esedékes bértámogatási adatgyűjtés előzetes ütemezése a következő:

  • Regisztrációhoz szükséges jelszavak kiküldése a jelenleg az OEP rendelkezésére álló e-mail címekre, amelyeket az előző adatgyűjtési időszakban a szolgáltatók megadtak: 2015. június 18-19.
  • Regisztráció: 2015. június 22-25. A regisztrációt a programban 26-án 10 órától lezárjuk, ezt követően adatot módosítani nem lehet.
  • Az adatfeltöltéshez szükséges jelszavak kiküldése a regisztráció során megadott elérhetőségekre: 2015. július 9-10.
  • Az adatfeltöltési időszak várhatóan 2015. július 20 - augusztus 8. között lesz.

A Magyar Államkincstár (MÁK) által bérszámfejtett intézmények részére továbbra is a MÁK fogja biztosítani a bérszámfejtési adatokat a KIR rendszeren keresztül, a fenti határidőkhöz igazodva.

A nem MÁK által bérszámfejtett intézményeknek fel kell venniük a kapcsolatot a saját bérszámfejtési programjuk rendszergazdájával. Az intézményi és bérszámfejtési adatokat tartalmazó „gyi” és „gyb” állományok rekordképe nem változott az előző adatgyűjtés óta.

A regisztráció során a következő adatokat kell majd megadniuk:

  • az intézmény négy karakteres OEP kódját
  • az intézmény adószámát
  • költségvetési intézményeknél az intézmény PIR azonosítóját
  • az intézmény székhelyének címét
  • az intézmény rendelkezik-e OEP szerződéssel mentés, betegszállítás, vérellátás, járóbeteg-, fekvőbeteg-szakellátás feladatra
  • vállalkozói szerződéssel, vagy megbízási szerződéssel foglalkoztatott rezidens orvosok, pszichológusok, gyógyszerészek számát (ide nem értve a munkajogviszonyban álló rezidenseket)
  • intézményvezető, munkaügyi vezető, felelős adatrögzítő, informatikus munkatárs nevét, telefonszámát és email címét
  • intézmény törzsszámát, pénzforgalmi jelzőszámát, KSH statisztikai számjelét, pénzügyi körzetszámát, bankszámlát vezető intézet nevét, bankszámlaszámát
  • fenntartó nevét, címét, adószámát.
Valamint nyilatkozniuk kell, hogy:
  • A legutolsó bértámogatás igénylése óta történt-e a bérszámfejtési rendszerben olyan változás, amely a jogviszonyok azonosítására szolgáló JOGVAZON mezők tartalmának változásával járt.

A továbbiakban a soron következő feladatokról e-mailben értesítjük az érintett szolgáltatókat. Kérjük, hogy amennyiben az intézménynél a korábbi értesítési e-mail címek mindegyike megváltozott (intézményvezető, munkaügyi vezető, informatikus) ezt a regisztrációs határidőt megelőzően jelezzék a berfejlesztes@oep.hu e-mail címen. Amennyiben egy értesítési cím legalább változatlan a korábbiak közül, a többi változást elegendő a regisztráció során a programban megadni!