eJelentés


1. Mi az adott kasszánál a csere gomb funkciója?

Vagyis egy adott kasszánál az azonos beküldési időszakban beküldött új jelentés milyen hatással van az előzőleg beküldöttre. 

Megnevezés CSERE gomb funkciója 
HSZ: Háziorvosi ellátásAz előző kiegészítésére van lehetőség. 
HSZHN: Hajléktalan ellátásAz előző kiegészítésére van lehetőség. 
HSZ:Területen kívüliAz előző kiegészítésére van lehetőség. 
Ügyeleti ellátásAz előző kiegészítésére van lehetőség. 
BetegszállításCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Betegszállítás-GPSCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Orvosi rendelvényű halottszállításCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
MentésCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Fogászati ellátásCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Járóbeteg szakellátásAz előző kiegészítésére van lehetőség. 
Intézeti KMRAz előző kiegészítésére van lehetőség. 
CT, MRICserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Fekvőbeteg aktívAz előző kiegészítésére van lehetőség. 
Mozgó szakorvosi szolgálatCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Otthoni szakápolásCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Otthoni hospice ellátásCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
MűvesekezelésCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
EsetfinanszírozásCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Tételes gyógyszerCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
DonorellátásCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 
Nemzetközi ellátásCserél (előzőt eldobja és kicseréli az újra). 


Vissza a tartalomjegyzékhez

2. Nem tudom értelmezni a hibalistát.

Keresse meg ezzel kapcsolatosan az illetékes Területi Hivatalt vagy a Contact Centert.

Vissza a tartalomjegyzékhez

3. Nem tudom letölteni és/vagy megnyitni a PDF állományokat.

Forduljon a számítógépe rendszergazdájához és telepítsen fel egy PDF olvasót (pl.
Adobe Reader, Foxit Reader, stb.) és ellenőrizze, hogy a böngészőjében nincsenek-e
letiltva a felugró ablakok vagy a letöltés.

Vissza a tartalomjegyzékhez

4. Jó-e a beküldött jelentés? Mi a hiba? Hogyan javítom?

Kétféle hiba lehetséges: 

  1. Technikai hiba: az email értesítő szerint a jelentést feltöltést követően a rendszer elutasította. Ebben az esetben a fájl feltöltésekor keletkezett a hiba. Valószínűleg nem volt helyes a fájl neve, vagy nem volt jól kitöltve a fájl fejsora. A hiba javítása után a jelentést újra be kell küldeni. 
  2. Amennyiben az első hiba nem lép fel, a fájl feldolgozása azonnal megkezdődik. A feldolgozás befejezéséről tájékoztatást kap a rendszertől. Amennyiben azt a választ kapja, hogy a jelentése hibákat tartalmaz, az a jelentés tartalmában lévő hibára vonatkozik, tehát a hibaüzenet ellenére a jelentés feldolgozásra került. A rendszer csupán azt jelzi ezzel, hogy bizonyos rekordokban adminisztrációs hiba van (pl. nem létező TAJ számon volt jelentve egy kezelés / beavatkozás), melyről a letölthető hibalista ad tájékoztatást. Az online felületen a „csere” funkcióval tudja a javított jelentést újra feltölteni. 

Vissza a tartalomjegyzékhez

5. Jó a beküldött jelentés?

Beküldéskor a nyugta csak a fájl formai hibáiról ad tájékoztatást, amennyiben ilyen
hiba van, úgy a jelentést újra fel kell tölteni, a hibákat javítva. Ezután elindul a
feldolgozás. Ennek a végén ön kap egy visszaigazolást, mely hibalistát is tartalmaz. Ez
esetben nem kötelező javítani, de lehetőség van erre.


Vissza a tartalomjegyzékhez

6. Honnan tudom, hogy beérkezett a jelentés?

Amennyiben Ön kapott érvényesítő kódot, a jelentés beérkezett. Amennyiben jó fájlt
küldött be, valamivel később visszaigazolást fog róla kapni. Arról is tájékoztatást kap,
ha a feltöltött állomány hibás.

Vissza a tartalomjegyzékhez

7. A jelentés beküldése után nem kaptam érvényesítő kódot.

Ez esetben két dolog fordulhat elő: 

  1. Lehet, hogy nem helyes email címet adott meg a rendszerbeállításokban – ezt feltétlenül ellenőrizze és szükség esetén javítsa az email címet, majd kísérelje meg újra a feltöltést. 
  2. Valószínű, hogy az érvényesítő kódot tartalmazó levél a levélszemét / spam mappába került. Ez esetben állítsa be, hogy ez a fajta levél nem spam. Szükség esetén kérje a helyi rendszergazda segítségét. 

Vissza a tartalomjegyzékhez

8. Mikor van jelentési időszak?


A havi jelentéseket a tárgyhót követő hónap 1. napjától a tárgyhót követő hónap 5.
munkanapjáig lehet beküldeni, eddig az időpontig a már beküldött jelentéseket le is
lehet cserélni, vagyis korrekciós jelentést lehet beküldeni.

Vissza a tartalomjegyzékhez

9. Nem tudom a jelszavamat.


A belépéshez az OJOTE felhasználónév-jelszó páros szükséges. Ha elfelejtette a
jelszavát, akkor forduljon ezzel kapcsolatban az illetékes Területi Hivatal
munkatársához, aki az OJOTE / eJelentés rendszert adminisztrálja vagy hívja fel
Contact Centert.
Ha még nem rendelkezik OJOTE hozzáféréssel, akkor keresse fel az illetékes Területi
Hivatalt, mert az eJelentés regisztrációjának feltétele az OJOTE rendszerben történő
regisztrálás. 

Vissza a tartalomjegyzékhez

10. Háromszor sikertelen volt a bejelentkezésem. Továbbra sem tudok belépni.

Ha a felhasználó háromszor sikertelenül kísérli meg a belépést (pl. elgépelés), akkor a
rendszer kitiltja egy órára. A bejelentkezést tehát egy óra elteltével kell újra
megpróbálni. 

Vissza a tartalomjegyzékhez

11. Hogyan tudok regisztrálni az e-Jelentésbe és mire kell figyelnem?


Az e-Jelentés rendszerben való részvétel egyik feltétele a regisztráció, amely a
https://jogviszony.oep.hu/ejelentesreg címen érhető el vagy keresse meg ezzel
kapcsolatosan az illetékes Területi Hivatalt vagy a Contact Centert. A regisztrációt
bemutató oktató videó http://site.oep.hu/ejelentesreg címen tekinthető meg. 


A regisztrációhoz és a rendszer használatához a jogviszony ellenőrzéshez is használt
(OJOTE) rendszer felhasználóneve és jelszava szükséges. Ha még nem rendelkezik
OJOTE hozzáféréssel, akkor keresse fel az illetékes Területi Hivatalt, mert az
eJelentés regisztrációjának feltétele az OJOTE rendszerben történő regisztrálás. 


A regisztrálás során mindenképpen Ön által a munkahelyről is elérhető e-mail címet
adjon meg, ugyanis erre a címre érkezik a regisztrációs e-mail. Javasoljuk, hogy erre a
célra ne használjon citromail-es illetve freemail-es címeket, mert az ezek az email
klienseket használók rajtunk kívül álló okokból rendszerint nem kapják meg a
rendszer üzeneteit. 


Az e-Jelentés webes felületén bármikor van lehetőség az e-mail címe lecserélésére,
amennyiben ez az igény felmerül. 


A rendszer használata a https://ejelentes.oep.hu/ejelentes címen keresztül történik. 

Vissza a tartalomjegyzékhez