Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2009. október 1-jétől a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (korábban Országos Egészségbiztosítási Pénztár) hatósági eljárásaiban is lehetőség nyílik az elektronikus ügyintézésre. Ehhez Ügyfélkapus regisztráció szükséges, melyet bármely okmányirodában kezdeményezhet.
Foglalkoztatói Igazolás
Az így megjelölt nyomtatványokat kizárólag NEAK-os meghatalmazotti/képviseleti jogosultsággal lehet benyújtani.
A nyomtatványok elektronikus továbbításával kapcsolatban az alábbi teendői vannak:
- Töltse le az ANYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot az alábbi oldalról: http://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvany_apeh/keretprogramok/abevjava_install.html
- Töltse le az ügyintézéshez szükséges nyomtatványt, és telepítse azt.
- Az ÁNYK program segítségével nyissa meg és töltse ki az adatlapot.
- Kitöltés után készítse elő a nyomtatványt elküldésre: kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpontra. Ekkor a program ellenőrzéseket is végez. Jegyezze fel a nyomtatvány helyét és nevét.
- Ha hibátlan a nyomtatvány, akkor kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/Elektronikus küldés ügyfélkapun keresztül menüpontra.
- Adja meg az ügyfélkapus adatokat, majd küldje be a nyomtatványt.
A beküldés menetéről, a nyomtatványok telepítéséről és használatáról az Ügyfélkapu e-tananyagaban találhat bővebb leírást.
Amennyiben az elektronikus nyomtatványok valamelyikét meghatalmazottként/képviselőként kívánja benyújtani és még nem rendelkezik a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő nyilvántartásában bejegyzett meghatalmazotti/képviseleti jogosultsággal kérjük, az igény beküldése előtt, szíveskedjék meghatalmazotti/képviseleti jogosultságát nyilvántartásba vetetni. A nyilvántartásba vételhez az alábbi, megfelelően kitöltött és aláírással (pecséttel) hitelesített nyomtatványt (regisztrációs lap) kell leadni a kormányhivatal valamely ügyfélszolgálatán.
Regisztrációs lap és Kitöltési útmutató a regisztrációs laphoz