Tisztelt Foglalkoztató!
2017. december 1-jét követően a pénzbeli ellátási igények elektronikus benyújtásához történő regisztráció, a vonatkozó jogszabályváltozásra tekintettel VÁLTOZIK!
A fenti időpontot követően, a NEAK oldalán elérhető regisztrációs adatlapon az alábbi szolgáltatásokra lehet regisztrálni:
- „EU Kártya” igénylés;
- Alkalmazandó jogról információ;
- Külföldön létrejött biztosítás bejelentése;
- Egészségbiztosítási ellátásra jogosult személyek bejelentése (E-bejelentés);
- Adatkérés - egészségügyi szolgáltatók;
- Adatkérés – önkormányzatok;
- Adatkérés - bírósági végrehajtók;
- Adatkérés – bejelentők részére.
A pénzbeli ellátással kapcsolatos e-ügyekre történő új regisztrációról érdeklődni a MÁK Egészségbiztosítási Főosztályánál, vagy az alábbi elérhetőségen lehet: https://egbiztpenzbeli.tcs.allamkincstar.gov.hu/
Tisztelt Ügyfelünk!
Az elektronikus ügyintézéshez Ügyfélkapus regisztráció szükséges, melyet bármely okmányirodában kezdeményezhet.
A NEAK (OEP) elektronikus nyomtatványai
(REG) Az így megjelölt nyomtatványokat kizárólag NEAK-os meghatalmazotti, vagy képviseleti jogosultággal lehet benyújtani. (Regisztráció szükséges.)
A beküldés menetéről, a nyomtatványok telepítéséről és használatáról az Ügyfélkapu e-tananyagaban találhat bővebb leírást.
Amennyiben az elektronikus nyomtatványok valamelyikét meghatalmazottként/képviselőként kívánja benyújtani és még nem rendelkezik a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő nyilvántartásában bejegyzett meghatalmazotti/képviseleti jogosultággal kérjük, az igény beküldése előtt, szíveskedjék meghatalmazotti/képviseleti jogosultságát nyilvántartásba vetetni. A nyilvántartásba vételhez az alábbi, megfelelően kitöltött és aláírással (pecséttel) hitelesített nyomtatványt (regisztrációs lap) kell eljuttatni a vármegyei, fővárosi kormányhivatal ügyfélszolgálatára.
Nyomtatványok:
Regisztrációs lap és Kitöltési útmutató a regisztrációs laphoz